Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Субота, 27.04.2024, 09:01 |
Рокитнівська районна бібліотека для дітей | |
|
Традиції сімейного читання.Традиції сімейного читання. Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родинному колі. У сім’ї прищеплюються любов до книги, отримання задоволення від процесу читання, звичка бути постійно з книгою й неможливість існування без неї. Дитина відчуває духовну єдність із родиною тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв’язок між розвитком молодшого покоління і освітнім рівнем старшого покоління. Головна відмінність сімейного читання від інших його видів — класного, позакласного та домашнього — полягає у тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості. Ось чому ми, бібліотекарі, звертаємося до вас, батьки: тільки спільними зусиллями ми зможемо відродити гарну традицію сімейного читання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових книжкових скарбів, що зберігають бібліотеки. І саме бібліотека володіє інформаційним потенціалом для задоволення різноманітних інтересів усіх членів сім’ї, а бібліотекарі порадять, які книги краще вибрати для читання. Але без вашої зацікавленості, бажання та ініціативи ми не зрушимо з місця. Існує думка про те, що вроджені здібності до читання у дітей виявляються лише у віці від 18 місяців до 3 років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до 9 років. Пізніше це зробити складно, іноді практично неможливо. Постає питання: як розвинути у дитини любов до книги та читання? Ось декілька порад, які можуть стати у пригоді. Десять порад, як зацікавити дітей читати.
Пам’ятка для батьків
Читання має приносити задоволення. Пам’ятайте, читання книг - це грандіозна репетиція та визначення майбутнього ставлення до процесу навчання. Читайте знову і знову. Як відомо, діти полюбляють слухати одні й ті ж самі оповідки. Вони змушують читати вже набридлі вам книги знову і знову. Що ж робити у такому випадку? Ще разок перечитайте гасло цієї поради. Саме так, читайте те, що подобається дитині. Це не примха. Просто у дитини є бажання глибше зануритись у процес пізнання книги, знову і знову зустрічатися з героями твору, переживати з ними їхні пригоди. Не позбавляйте малюка задоволення від спільного читання. Адже відбувається процес підготовки майбутнього вдумливого та уважного читача, повноцінного сприйняття книги. І повірте, якщо ви спробуєте (в цілях економії часу) скоротити оповідання, реакція буде миттєвою. Тому, якщо книга приносить задоволення дитині і вона періодично до неї звертається, читайте її стільки разів, скільки малюк цього захоче. Читайте усюди і завжди. Читати можна будь-де: на прогулянці, на пляжі, у поїзді, очікуючи на прийом до лікаря. Нехай у вашій сумці поряд із дитячими речами, іграшками завжди лежить книжка. Не примушуйте дитину читати. Ніколи не змушуйте дитину читати (разом із собою або самостійно), якщо вона цього не бажає. Це є одним із найдієвіших засобів убити інтерес до читання та книги у дитини. Примусове читання - шлях до небажання читати взагалі. Шукайте позитивних та ефективних шляхів зацікавлення малюка захопливими книжками. Добирайте найпопулярніші серед дітлахів книги (у цьому вам прийдуть на допомогу бібліотекарі). Не приховуйте від дитини своєї зацікавленості її читанням. Мабуть, немає нічого важливішого у вихованні читача, ніж стимулювання у нього любові до читання. Намагайтеся бути провідником у світ книжок, а не погоничем або оцінювачем того, що і як читає ваша дитина. Коли ваш малюк навчиться читати, частіше звертайтеся до нього з проханням почитати вам. Але не завдання, отримане в школі, а просто хорошу історію. І зробити це можна, наприклад, під час приготування вечері на кухні. Якщо дитина робить помилки в ході читання, але вони не є досить значними для загального сприйняття тексту, - не переривайте її, адже вона може втратити цікавість до історії, яку з усією відповідальністю читає саме вам. Хоча пізніше можна повернутися до прочитаного і виправити помилки. Запевніть дитину у тому, що для вас цікаве і потрібне її читання і ніколи не показуйте того, що слухаєте через необхідність. Заохочуйте будь-яке читання вголос: газети, журнали, оповіді або казки. Вам самим не вистачає часу почитати, а допомога у цьому вашої дитини буде досить корисною. Хіба це не стимул до читання! Все це не потребує якихось надзвичайних зусиль, а поряд із вами непомітно зростатиме справжній читач. Вашій дитині буде набагато легше вчитись. Її вільний час буде заповнено змістовно, цікаво та з користю, вона з легкістю знаходитиме та творчо опрацьовуватиме будь-яку інформацію. І це, безперечно, стане запорукою її успіху, і вашого, напевне, також! Матеріали використано з журналу "ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА" №21-22/2012 |
|
Рокитнівська ЦСПШБ © 2024 ¦ Розробка та дизайн: Іван Соколов |
Хостинг від uCoz |